Matemàtiques, càmera i acció

Matemàtiques, càmera i acció

12 de maig 2013

Quin és l’impacte de la jornada compactada en el nostre entorn?


Escola Els Estanys
(Platja d’Aro, Girona)
Cicle superior

Continguts clau
  • Relacions espacials. Interpretació de mapes (Google Maps) per buscar distàncies.
  • Càlcul (mental, estimatiu, algorísmic, amb eines TIC). Totes les operacions bàsiques. Càlcul de mitjanes (km recorreguts al dia per alumne a l’escola, litres de benzina per cada 5 km recorreguts).
  • Magnituds mesurables. Unitats estàndard. Unitats de longitud (km) i de capacitat (litres).
  • Obtenció, representació i interpretació de dades estadístiques. Recollida de dades mitjançant enquestes i entrevistes; interpretació de les respostes (km recorreguts, freqüència de viatges, nº d’alumnes de l’escola, percentatge d’alumnes amb germans i d’alumnes que utilitzen el cotxe per anar a l’escola...).
  • Taules i gràfiques. Ús de l’Excel per organitzar i analitzar informació.